Satanismiga otse ja kaudu seotud artiklid, esseed ja tõlketööd.

SAATANA SIGIDIKUD
Postimees.ee

 

 

«Meil pole saba ega sarvi,» kinnitavad Eesti satanistid, «ja me ei söö imikuid.» Aga tegelikult?

Valner Valme

 

Siseministeerium on registreerimas Eesti Saatana Kogudust. Rahvas on ärevil. Kas on kuri tulekul?
Kas teid peab kartma ja muud küsisin kohalike satanistide juhilt Jasonilt.
Aeg-ajalt paharetinaeru kõkutav Jason ootab Tammsaare pargis naist Evelini. Millised naised teile meeldivad, küsin enne.

 

Kas nad peavad olema ka satanistid?


Jason: «Ei pea olema! Siis tuleb välja, et mul ei tohi olla sõpru ka teisi kui omausulisi. Tähtis on, et naine suudaks satanist-meest taluda. Mul oli göölfriend, kes jõudis õigeusuni, ja teda häiris, teda häiris lihtsalt see teadmine...» Evelin on satanist.

 

Mis vanemad arvavad?


Jason: «Algul podisesid, aga on üle saanud. Nad on vist lõpuks teada saanud, et ma ei ole kuri.»

 

Enamiku religioonide ühisjoon on headus. Saatanat kui vastaspoolust loetakse kurjuse sümboliks.


«Ütlus «ära tee teistele seda, mida sa ei taha, et sulle tehakse» kehtib ka meie religioonis. Vahe on selles, et rohkem tuntud religioonid ajavad asja tasakaalust välja. Nemad tahavad ainult head! Kulla inimesed, maailm ei saa eksisteerida absoluutselt heana. Siis oleks tulemuseks hall mass. Või siis latt nihkuks kõrgemale, ja sellest allapoole jäävad head oleksid automaatselt halvad. Miks me hindame üldse head, oskad sellele vastata?»

 

Miks ma halba peaksin hindama?


«Esiteks. Head on head ainult pahade taustal. Kui tulebki see paljukiidetud viimne kohtupäev, siis inimesed, kes selle üle elavad, ei tea enam, mis on hea. Kuidas sa kujutad ette süüa kogu aeg oma lemmikrooga, või autojuhi vaatevinklist oleks kogu aeg päev ja ilus ilm...Meie hindame elus vaheldust... tõuse, mõõnu... vaid nii saab elu täiel rinnal nautida.» Saabub Evelin, rokitagis nagu ta meeski. Algul vaikib pikalt.

 

Kurjusest ja halbadest asjadest maailmas puudu ei tule, aga kas te sellest hoolimata üritate ikka veel tasakaalustada headust?


«Absoluutselt kindlasti ei esinda me kurjust ning meie eesmärk pole maailma tasakaalustada, sest selleks oleme liiga väike seltskond ja negatiivsust on tõesti liigagi palju. Meie eesmärk on tasakaal enda sees. Seda, et inimene on hea ja halb samal ajal, pole veel ükski religioon õpetanud, ja siinkohal haigutab usuelus auk. Põhiline on armastust välja näidata sellele, kes on selle ära teeninud. Ja sellele, kes on ära teeninud sinu viha, lase vihal täiega langeda. Ole ise karistav jumal.»

 

Olete Nietzsche üliinimesed?


«Satanism on omajagu nietzschelik küll, nii palju, kui ma Nietzschest tean, pooldan, mitte just päris kõike.»

 

Kuidas teie viha langeb?


«Ei noh, ära kogu viha endasse. Suuna see selle teguri vastu, mis sind vihale ajab. Vastasel juhul valad selle lõpuks veel oma süütute lähedaste peale välja. Kui keegi sind solvab, solva vastu.»

 

Kas peab vastu solvama? Iga loll ei vääri ju reageerimistki.


«Ei pea! Kui bussis mulle varbale astutakse, ma ei lähe endast välja.»

 

Kristluses on saatan langenud ingel. Satanism on osa kristlikust kultuurist. Kuidas suhtute Kristusesse?


«Ma ei ole kunagi kahelnud, et ta olemas oli, aga kas ta oli see, kelleks ta end nimetas, on küsitav. Mõnede õpetuste järgi oli Lutsifer Jeesuse vanem vend, kellele ei meeldinud isa autoritaarsus, kes selle vastu protestis ja siis taevariigist välja visati. Satanas tähendab heebrea keeles süüdistaja.»


Lutsifer on teie jumal?


«Ise oled jumal. On mingi isikustamatu jõud. Nimeta seda kuidas tahad, pane see puusse või kivvi või lihtsalt enda mõttesse, sel pole tähtsust. See jõud väljendab asju, millele pandi aastatuhandeid tagasi nimeks Saatan.»

 

Seda loevad kristlased kurjuse sünonüümiks. Anatole France on aga kirjutanud Saatanat maailma edasi viivaks, positiivseks jõuks, ja Jumalat tagurlikuks, kibestunud ja pidurdavaks. Olete lugenud?


«Vot ei tule tuttav ette, aitäh soovitamast.»

 

Mis on teie piibel?


«Anton Szandor LaVey «Saatanlik piibel», aastast 1969. Viimase aasta tegelesin selle tõlkimisega, see ootab nüüd kirjastamist.»

 

Kas see ei isikusta saatanat?


«Ei. Kordan, sa võid jõu võtta puust või kivist.»

 

Millised on teie riitused?


«Mõned LaVey riituste tegelased on küll saba ja sarvedega... See on kreeka mütoloogiast. Paan oli ju viljakusetont, kes võrdsustati saatanaga, sest ta väljendas seda, mis oli kristlaste jaoks paha.»

 

Jätame kristluse. Kas te kujutate ühiskonnale mingit ohtu?


«Ei! Evelin, kas sa kujutad mingit ohtu?»
Evelin: «Kindlasti mitte, hihihii!»
Jason: «Ta on ohtlik, kui ta raha valesti tagasi annab, hahaa!» (Evelin töötab müüjana.)

 

Hauarüüstajad jätavad endast vahel maha satanistlikku sümboolikat... Meedias on ilmunud kirjutisi satanistide vandalismist...


«Siuke asi lõppes ära aasta-paari eest Postimehes. Rakveres oli kiriku seina soditud. Aasta enne oleks kirjutatud: «Satanistide vandenõu küpseb Rakveres.» Nüüd kirjutati, et huligaanid tegid.
Ja kui Tartu kalmistul mingid kaagid laamendasid ja pärast ütlesid, et «jah, me huvitume satanismist, aga ei tea sellest midagi» - kas oleks aasta enne lause teine osa ilmunud?»
Evelin: «Satanistid ei tegele selliste huligaansustega.»
Jason: «Ja mis satanistlik sümboolika? Tagurpidi rist ehk Peetruse ei ole satanistlik sümboolika. See on alandlikkuse sümbol, me ei ole alandlikud. Kui ma Tartus kohtasin kunagi niinimetatud sataniste, vaatasin neid ja itsitasin: ise on hullud kurjuseteenrid, joodikud, huligaanid ja räägivad mingit mula sinna kõrvale. LaVey’st ei teadnud nad midagi.»

 

Mis on teie elu põhiväärtused?


«Hooo, selline küsimus, nii äkki! ... Samad, mis on elu edasi viinud terve inimkonna ajaloo vältel. Aga näiteks laiskus ei kuulu meie pattude hulka, sest virk mees jooksis mammuti järel, kuni see väsis, aga laisk mees kaevas augu ja siis leiutas auto.»

 

Laiskust võib nii defineerida. Milliseid raamatuid te loete?


Evelin: «Viimase aasta jooksul sa oled lugenud Vladimir Suvorovi «Jäälõhkujat» ja neid teisi.»
Jason: «Jah, Suvorovi Teise maailmasõja tagamaid puudutav triloogia. Ei, mis ma ikka olen lugenud, ei ole aega. Kurt Vonnegut on üle prahi. Kui ma väike olin, siis ma lugesin seiklusjutte maalt ja merelt...»

 

Mis muusikat kuulate?


«Manowari, deffmetalli klassikat. Nick Cave ja Simon & Garfunkel meeldivad hirmsasti... Biitlid on jama. Lacrimosa on tänapäeval number üks. Norra folk Seigmen meeldib. Storm on hea õllemuusika. »

 

Kuidas lõbutsete?


Muide, ma ei ole suvi otsa õlut joonud, noh, pudel siia-sinna. Vanasti oli iga reede nagu aamen kirikus meil naisega üks kahesajagrammine lapik. See ei hakka pähe, jätke nüüd. Aga siis, kui ma vaeste varjupaika mängisin vahepeal - üks sõber elas minu pool, kolmveerand aastat - ,siis sai küll iga õhtu vähemalt pudel õlut ära joodud.»

 

Miks te tahate ametlikuks koguduseks saada?


«Et inimesed näeksid: meil ei ole saba ega sarvi! Mu lemmikroog ei ole imikupraad! Me ei põleta kasse. Ja me ei laamenda surnuaedadel, sest käitu võõral territooriumil, nagu selle reeglid ette näevad.»

 

© Postimees 2000

 

 

Autoritest

Selgitus | Profiilid

© 2010-2011 MVO & jMo
i n f o [ ät ] s a a d a n a s . o r g